Kalimantan Timur, Borneo, Indonesië - Reisverslag uit Samarinda, Indonesië van Lars Horst - WaarBenJij.nu Kalimantan Timur, Borneo, Indonesië - Reisverslag uit Samarinda, Indonesië van Lars Horst - WaarBenJij.nu

Kalimantan Timur, Borneo, Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Lars

15 Augustus 2016 | Indonesië, Samarinda

13 augustus 2016

En dan is het opeens zo ver, het 'normale' leventje is voorbij voor het komende half jaar. Na veel voorbereiding,mede door pap en mam :), is het dan toch gelukt. Ik ga naar waar ik altijd al naar toe wou, Borneo. Ik kan het me nog niet goed realiseren, maar na lang reizen, vies vliegtuigvoedsel en een levensgevaarlijke taxirit ben ik dan eindelijk op mijn eindbestemming. Ik ben alleen wel doodop.
Tot 2 oktober zal ik in Samarinda verblijven, daarna ga ik door naar de Filippijnen. Samarinda is een stad in Oost-Kalimantan met ongeveer 1 miljoen inwoners. Ik ga hier smaen met het team van Yayasan Konservasi RASI onderzoek doen naar een populatie Irrawaddydolfijnen (Orcaella brevirostris) die zich bevinden in de nabijgelegen rivier de Mahakam. De dolfijnen worden ernstig bedreigd door gillnets, mijnbouw, motorboten, etc. Mede door hier onderzoek te doen naar de aantallen en waar ze zich precies bevinden gaan we proberen de populatie zo goed mogelijk te beschermen. 16 Augustus begint de eerste survey, nou eerst nog even acclimatiseren en m'n jetlag weg zien te werken.

14 augustus

Vanochtend werd ik om 05:00 al wakker door het ochtendgebed, maar voor de rest heb ik prima geslapen :). Het plan vandaag was om de honden uit te laten in het bos, op een half uur van Samarinda. Net toen we weg wouden gaan begon het helaas te regenen, helaas regende het van half 10 tot 15:00. Daarom zijn we naar de mall geweest en heb ik daar even de benodigde spulletjes gekocht. Voor de rest van de dag hebben we een beetje films gekeken en ps2 gespeeld. De mensen hier zijn superaardig en ik vermaak me tot nu toe prima. Het verkeer is echt chaos, er worden zelfs gezinnen van 5 vervoerd op 1 motor! Deze avond kreeg ik te horen dat ze gisteren een cobra in huis hebben gehad, de kat heeft hem weggejaagd, maar we moesten wel de hele avond uitkijken dat hij niet weer binnenkwam. Morgen maar eens kijken of het niet gaat regenen, anders gaan we lekker aapjes kijken in het bos.

15 Augustus

Vanochtend naar het bos geweest, helaas geen apen gevonden :(
Het was wel echt super mooi in het bos! Totaal anders dan in Nederland haha. Na een stukje lopen zijn we terug gegaan, maar het duurde nog een half uur voordat de honden terugkwamen... Voor de rest heb ik vanmiddag de laatste benodigde dingen gekocht voor onze 9 dagen durende survey die morgen zal beginnen. Daarna zal ik jullie weer even op de hoogte brengen.

Selamat malam

  • 15 Augustus 2016 - 15:42

    Carolien:

    Hey Lars,
    Hoorde al van je moeder dat je goed was aangekomen. Begreep alleen dat jij om 5 uur ochtendgebed had. Is toch niet zo. Jammer, haha. Heel veel plezier nog en geniet ervan!!

  • 15 Augustus 2016 - 18:45

    Jaap En Astrid:

    Hoi Lars
    We zien al dat je een beetje het bahasa leert.
    We gaan je volgen de aankomende maanden.

    Selamat Tinggal
    Jaap en Astrid

  • 16 Augustus 2016 - 08:21

    Tom En Yvonne:

    Leuk om je avontuur te volgen op deze manier Lars. hopelijk kun je het blijven opbrengen om ons met enige regelmaat op de hoogte te houden van je avontuur!

  • 18 Augustus 2016 - 20:51

    Ansie:

    Hey lars,apa kapur? Haha
    Leuk verslag hoor en we gaan je volgen
    Of komt het volgende verhaaltje over 6 maand..
    Geniet van alle exotische diertjes daar en
    Selamat tinggal xxx ans

  • 30 Augustus 2016 - 23:13

    Annet:

    Hey kerel, het wordt tijd voor een update... Ik weet dat je heeeel druk bent...maar er vragen zoveel mensen naar je! xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Samarinda

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2016

Kalimantan Timur, Borneo, Indonesië
Lars

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 5245

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2018 - 30 November -0001

Berau

Landen bezocht: